ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要等論文
  2. 學苑 昭和女子大学紀要
  3. 910号

Intercultural Communicative Competence, Complexity Theory and Assessment: Considerations for Creating Effective Intercultural and Foreign Language Development Programs

https://swu.repo.nii.ac.jp/records/327
https://swu.repo.nii.ac.jp/records/327
35c9693f-164a-4151-818d-688c31b7f5e1
名前 / ファイル ライセンス アクション
01学苑08月Miyafusa先生-Fritz先生.pdf 01学苑08月Miyafusa先生-Fritz先生 (321.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-08-15
タイトル
タイトル Intercultural Communicative Competence, Complexity Theory and Assessment: Considerations for Creating Effective Intercultural and Foreign Language Development Programs
タイトル
タイトル Intercultural Communicative Competence, Complexity Theory and Assessment: Considerations for Creating Effective Intercultural and Foreign Language Development Programs
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 intercultural education|intercultural communicative competence|ICC|intercultural pedagogy|complexity theory
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 宮房, 寿美子

× 宮房, 寿美子

宮房, 寿美子

ja-Kana ミヤフサ, スミコ

Fritz, Robinson

× Fritz, Robinson

Fritz, Robinson

ja-Kana フリッツ, ロビンソン

Miyafusa, Sumiko

× Miyafusa, Sumiko

en Miyafusa, Sumiko

Fritz, Robinson

× Fritz, Robinson

en Fritz, Robinson

抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The recent interest to prepare Japanese university students to study abroad or work in intercultural contexts, has caused a demand for foreign language educators to create effective intercultural and foreign language development programs. This paper will give an overview of how intercultural communicative competence (ICC) can help educators meet these demands. ICC has made a relatively small impact within the Japanese educational system, thus the main purpose of this paper is to bring a greater awareness and understanding of the potential benefits that ICC can give to educators. ICC theory, pedagogical approaches and the key principles for designing an intercultural development themed course will be introduced. Also, the authors will suggest how complexity theory can help educators and learners understand and appreciate the process of intercultural development.
書誌情報 学苑
en : Gakuen

号 910, p. (1)-(12), 発行日 2016-08-01
出版者
出版者 昭和女子大学近代文化研究所
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1348-0103
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:26:54.878693
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3