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トルコ諸都市のセンター領域における交流空間に関する考察
https://swu.repo.nii.ac.jp/records/5398
https://swu.repo.nii.ac.jp/records/53988425df6f-568d-45ca-9a10-a1682cb61db9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
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公開日 | 2017-02-16 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | トルコ諸都市のセンター領域における交流空間に関する考察 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A Study of Communication Spaces in Urban Centers in Turkey | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | トルコ,都市空間,商業空間,空間構成,空間活用 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Turkey,urban space,commercial area,space configuration,utilization of space | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN00038441 | |||||||||||
著者 |
鶴田, 佳子
× 鶴田, 佳子
× Yoshiko, TSURUTA
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著者所属(日) | ||||||||||||
昭和女子大学現代教養学科 | ||||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to investigate the spatial characteristics of Turkish cities. On the basis of spatial examination of urban centers in 18 cities in the Western Anatolian region, the author drew their urban plans as well as the plans of the central areas of the following cities: I・stanbul, Bursa, Balkesir, Tarakl, Goynuk, Mudurnu, Bolu, Safranbolu, Kastamonu, Nallhan, Beypazar, Konya, Bergama, Kutahya, Afyonkarahisar, Usak, Tire and I・zmir. The urban centers have multiple functions as public spaces. This paper particularly focuses on the communication function. The author analyzed the elements which promote communication and attract people towards the centers of urban areas. The following conclusions can be drawn from the observation and analysis. Historical buildings utilized for commercial purposes, for example, mosques, turkish baths(Hamam in Turkish), tea salons(ayhane in Turkish), barber shops and open spaces like plazas and courtyards function as important communication space. ayhane and barber shops are daily communication spaces. Mosques and plazas supply people with special spaces for religious festivities. Such urban areas are used only by men except in large cities. | |||||||||||
書誌情報 |
學苑 en : GAKUEN 巻 856, p. 15-27, 発行日 2012-02-01 |
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表示順 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 5 | |||||||||||
アクセション番号 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | KJ00007662519 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 13480103 |