WEKO3
インデックスリンク
アイテム
〔研究ノート〕 「真個の作文の活例」の内実 ――「赤い鳥」の目指した「子供の作文」とその影響
https://swu.repo.nii.ac.jp/records/6987
https://swu.repo.nii.ac.jp/records/6987039ef1a4-141c-4b02-bc6c-f25097b14e60
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-09-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 〔研究ノート〕 「真個の作文の活例」の内実 ――「赤い鳥」の目指した「子供の作文」とその影響 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | “Examples of Truly Original Writing”: The Influence of Children’s Composition as Advocated in Akai tori | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 赤い鳥 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 鈴木三重吉 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 芦田恵之助 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 作文 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 綴り方 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Akai tori | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Miekichi Suzuki | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Enosuke Ashida | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | composition | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | school composition | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study note explores the criteria Miekichi Suzuki, the chief editor of the children’s literature magazine Akai tori (launched in 1918), used in selecting essays composed by children. Little attention has been paid to the way Suzuki contrasted vulgar journalism with what he considered ideal compositions. Juxtaposing the standards for children’s compositions that appeared in Akai tori with those of educators active since the early Taisho period such as Enosuke Ashida reveals that their approaches are quite different. The author surmises that Suzuki’s purpose was to protect children from the “malign” influence of journalism and to draw children to the realm of real art in writing and to establish a canon that could serve as a benchmark for children’s writing in modern Japan. Focusing on his criticism of bad examples of composition, this note traces the development of his method. | |||||
書誌情報 |
学苑 en : Gakuen 号 956, p. (1)-(5), 発行日 2020-06-01 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 昭和女子大学近代文化研究所 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1348-0103 |