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大江健三郎「人間の羊」における語り手「僕」の問題性 ─ファンタジーから現実へ(上)
https://swu.repo.nii.ac.jp/records/6616
https://swu.repo.nii.ac.jp/records/6616f91d0174-c2fa-4528-aa6e-db0fa314f4fc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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01学苑9月号山田先生 (699.8 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2018-11-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 大江健三郎「人間の羊」における語り手「僕」の問題性 ─ファンタジーから現実へ(上) | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Controversial Point of the Narrator/Protagonist “I” in Ningen no Hitsuji by Kenzaburo Oe: Shifting from Fantasy to Reality (1) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 大江健三郎 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 人間の羊 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 語り | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 屈辱 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 被虐 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 戦後日本 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kenzaburo Oe | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Ningen no Hitsuji | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | narrative | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | humiliation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | masochism | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | post-war Japan | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
山田, 夏樹
× 山田, 夏樹× Yamada, Natsuki |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The aphasiac condition of the narrator/protagonist of Kenzaburo Oe’s early short story, Ningen no Hitsuji (Sheep, 1958), a character who is humiliated and treated like a sheep by foreign soldiers, has been much discussed. This paper reexamines the narrator/protagonist’s unbearable experience. In the first half of the story the narrator’s humiliation takes place in a closed bus. The narrator/protagonist is masochistically impressed with himself, and the story borders on the fantastic. In the latter half, the story moves to the world outside the bus, and the narrator/protagonist faces a harsher reality. The discrepancy between the two scenes characterizes the story. The narrator/protagonist, who has masochistically buried his head in the sand of post-war Japan, is suddenly exposed to the real world where he can’t behave as he had in the past. The two scenes, and the shift between them, are synonymous with changes that occurred in post-war Japan. |
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書誌情報 |
学苑 en : Gakuen 号 935, p. (1)-(9), 発行日 2018-09-01 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 昭和女子大学近代文化研究所 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1348-0103 |